שבעה הרגלים לאפקטיביות בעבודה מהבית
מאמר זה מבוסס על ספרו של סטיבן קובי, "שבעת ההרגלים של אנשים אפקטיביים במיוחד", ועוסק באותם הרגלים רבי עוצמה בחיינו המייצרים דפוסי חשיבה ופעולה עקביים ולעיתים לא מודעים. דפוסים אלו הם האחראיים הבלעדיים לאפקטיביות או לחוסר האפקטיביות בעסק שלנו, והם יקבעו האם נצליח לייצר הכנסה נוספת או עיקרית תוך כדי עבודה מהבית.
כאשר אנו מקימים עסק של שיווק רשתי ופועלים על פי סיסטם שהוכיח עצמו כמוצלח עבור אנשים רבים אחרים, אנו נוטים לעיתים להתעלם מהעובדה שבמקביל לפעולות הבסיסיות, עלינו להשקיע גם בעצמנו. ההתפתחות האישית שלנו וההבנה שכדי לחולל שינוי לטובה בחיינו עלינו ללמוד ולצמוח היא זו שתביא בסיכומו של דבר לפריצת הדרך האמיתית.
הרגל מס' 1 - היה פרו-אקטיבי
פרו-אקטיביות משמעה שאנו אחראים לחיינו, והתנהגותנו היא פועל יוצא של החלטותינו ולא של תנאים שבהם אנו נתונים. כאשר אנו נוטלים את היוזמה אנו מכירים באחריותנו להתרחשותם של הדברים. כל מי שמקים עסק מהבית, לאו דווקא בתחום השיווק הרשתי, חייב לקבל אחריות.
ריאקטיביות היא כמובן ההיפך, ומושפעת מהסביבה. הבעיה איתה שהיא גם הופכת ל"נבואה שמגשימה את עצמה". אנשים מרגישים קורבנות חסרי שליטה, שאינם אדונים לחייהם וגורלם ומטילים את האחריות למצבם על "נסיבות", אנשים אחרים או אפילו על הכוכבים.
היו פרו-אקטיביים. אם לא טוב לכם בעבודה התפטרו. אם המשווקים שאיתם אתם עובדים לא מתאימים לכם, בנו צוות נוסף. אם החלטתם להקים עסק מהבית ואתם חווים קשיים צאו ללמוד איך לעשות את זה נכון. אל תבכו על מר גורלכם, כי הוא תלוי אך ורק בכם.
הרגל מס' 2 - צפה את הסוף מראש
הכוונה היא להבין מההתחלה מהם היעדים, מה הכיוון אליו אתם הולכים? החליטו מה חשוב לכם. גם בשיווק רשתי, כמו בכל עסק מהבית, עלינו להבין שמי שהולך לכל מקום דומה בדיוק למי שהולך לשום מקום!
לדוגמא: לפני שתבנה בית - דמיין אותו, תחשוב איזה סוג בית תרצה ורק אח"כ תשרטט אותו ותתרגם את התכנית לחומרים ועלויות.
איריס שביט, מנהלת בתעשיית השיווק הרשתי. בעלת ניסיון של שנים רבות בהדרכה ואימון של משווקים בתעשיית השיווק הרשתי, מתמחה בייעוץ והקמת עסקים מהבית וביצירת הכנסה בנוסף למשכורת. חברה בפורום המנהלים של חברת FOREVER ומאמנת להצלחה. www.aloe-forever.co.il